O przyjęciu takich wniosków – stanowiących jedną z kluczowych konkluzji raportu technicznego – przez członków Podkomisji do Ponownego Zbadania Katastrofy Lotniczej poinformowała w dzisiejszym komunikacie jej rzeczniczka prasowa Marta Palonek.

Jak podano, tego dnia podczas posiedzenia plenarnego podkomisji Frank Taylor, międzynarodowy ekspert z dziedziny badania wypadków lotniczych, po zapoznaniu się z materiałem dowodowym Podkomisji stwierdził, że:

1. lewe skrzydło samolotu Tu-154 M zostało zniszczone w wyniku eksplozji wewnętrznej;

2. istniało kilka źródeł eksplozji: w skrzydle, slocie, a także w centropłacie, potwierdzone przez analizę mechanizmu uderzenia drzwi w ziemię, a

3. brzoza nie miała wpływu na pierwotne zniszczenie skrzydła.

– Wnioski te zostały przyjęte przez członków Podkomisji i stanowią jedną z kluczowych konkluzji raportu technicznego

 – napisano w komunikacie. 

/ arch.GP